LEVERINGSMETODER

Hos Melk & Kawa kan du velge mellom tre leverings metoder: Klikk & Hent i butikk, standard frakt og hjemlevering. Standard frakt hos oss er alltid 49,- og for hjemlevering er det 99kr.

Standard frakt - Posten/Bring

Dette er en klimanøytral servicepakke som, dersom den er liten nok til postkassen blir levert der, og hvis ikke så legges den på nærmeste postkontor eller post i butikk. Vi tilbyr her fast lav pris på 49.- uansett størrelse. Du vil motta en melding når pakken ligger i postkassen (dersom den er liten nok) og/eller kan hentes. Så det er viktig å oppgi korrekt mobilnummer og mailadresse når du legger ordren. Normal leveringstid er 2–4 virkedager fra pakken er sendt fra oss. 

Hjemlevering på døren – Posten/Bring 

I disse dager tilbyr vi også muligheten for å få pakken levert helt hjem til deg på døren. Du mottar en SMS og mail fra Posten/Bring når sendingen er på vei. Budet ringer 30 – 60 minutter før pakken leveres, uansett størrelse. Levering på døren gjelder mandag – fredag mellom kl. 17 – 21. Dersom du ikke er hjemme på leveringstidspunktet blir pakken levert til nærmeste postkontor. Prisen for å få ordren levert helt hjem på døren er 99,-. Merk: Tilbys dessverre ikke til alle postnummer.

Vi etterstreber alltid å sende bestillingene så fort som overhode mulig. Normal leveringstid er 2–4 virkedager fra pakken er sendt fra oss - avhengig av hvor du bor ved standard frakt. Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Posten/Bring.

Hent i butikk – Melk & Kawa, Thorvald Meyers gate 52A, 0552 Oslo. 

Vi tilbyr våre kunder å hente varen selv i butikk uten tillegg i prisen. Du vil motta en sms eller mail når ordren klar for avhenting. Bestillinger lagt etter kl. 14 på fredager behandles normalt mandager. Merk at ”hent i butikk” kun kan tilbys i vår egen butikk på Grünerløkka i Oslo.

 

Retur og reklamasjon

Vi håper selvfølgelig at du blir kjempefornøyd med det du handler uavhengig av hva det er. Skulle du likevel ønske å returnere varene til oss er dette ingen problem! Da fyller du bare ut retur-skjemaet som fulgte med pakken. Melk & Kawa følger reglene som settes av angrerettloven, men så har vi valgt å utvide fristen for retur. Dette betyr at du kan ta deg god tid hjemme før du vurderer om produktet sto til forventningene! Hvis det ikke var helt som forventet kan du når som helst sende det i retur til oss. Det eneste kravet er da at varen skal være i samme stand som da du mottok den - ubrukt og med alle tags/lapper på. Du må selv betale for returporto og det er ditt ansvar at vi mottar pakken. Det kan derfor være lurt å sende pakken med sporing. Du velger selv om du vil ha pengene tilbake, bytte størrelse eller bytte i en ny vare. 

Hvis du er så uheldig og finner feil eller mangler ved varen du har fått tilsendt, ber vi deg sende en mail til post@melkogkawa.no. I følge kjøpsloven, må du innen rimelig tid etter du oppdaget mangelen gi oss beskjed. Send oss derfor en mail med en kort beskrivelse av hva som er feil med varen og veldig gjerne gode bilder i høy oppløsning ettersom dette kan bli etterspurt. Skulle du ha andre spørsmål om retur og reklamasjon ber vi deg ta kontakt på mail eller telefon.

Tlf: 41 35 12 21

Mail: post@melkogkawa.no

 

Konfliktløsning ved tvister

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.